We shoppen ontzettend veel online. Het is nou eenmaal ontzettend makkelijk geworden om een bestelling te plaatsen. We kiezen voor achteraf betalen of betalen meteen via de app en morgen wordt dat leuke jurkje, dat mooie boek of die gloednieuwe televisie meteen bezorgd. Webshops doen er van alles aan om het de klant zo makkelijk mogelijk te maken en aankopen te stimuleren. Maar ook fysieke winkels kunnen van alles doen om klanten de winkel in te trekken en te zorgen voor meer aankopen. Dit kun je bijvoorbeeld doen door middel van instore marketing. Instore marketing omvat eigenlijk alle marketing in de winkel, van de etalage tot de kassa. Hierbij kun je dus bijvoorbeeld denken aan posters, displays, vloermatten en etalagemateriaal. Het is heel belangrijk om te zorgen voor een goede instore marketing. In deze blog geven we je hier 4 redenen voor.
Klanten de winkel in trekken
Ten eerste is instore marketing belangrijk om klanten de winkel in te trekken. Als je etalage er aantrekkelijk uitziet, kan dit klanten triggeren om je winkel binnen te stappen. Maak je etalage dus mooi, aantrekkelijk en overzichtelijk. Zet bijvoorbeeld een aantal van je populaire producten neer in je etalage. Zorg er daarnaast voor dat je je etalage regelmatig verandert. Anders denken klanten misschien dat je niks nieuws te bieden hebt en trekt de etalage de aandacht ook niet meer.
De aandacht van de klant vasthouden
Ook kan instore marketing je helpen om de aandacht van de klant vast te houden als ze eenmaal in de winkel zijn. Met navigerende instore communicatie kun je aangeven wat de klant waar kan vinden. Hierdoor raken klanten niet gefrustreerd, kunnen ze precies vinden wat ze zoeken en blijven ze langer in de winkel.
De klant overtuigen
Ook kan instore marketing je helpen om de klant te overtuigen om een aankoop te doen. Inspireer de klant met beelden in plaats van met tekst, omdat dit meer aandacht trekt en emoties opwekt. Haal de klant over door te inspireren, informeren en unique selling points toe te lichten. Dit kan je zeker helpen om meer omzet te genereren.
Stimuleren van impulsaankopen
Tot slot kun je met de juiste instore marketing impulsaankopen stimuleren. Dit doe je bijvoorbeeld met behulp van displays, waarmee je belangrijke producten onder de aandacht brengt. Kies wel voor producten die de klant makkelijk kan meenemen. Dit zijn meestal producten waarbij geen uitleg nodig is en die een lage prijs hebben.
Recente reacties