4 tips om je SEA campagnes beter te optimaliseren

Een campagne opstarten en te optimaliseren gaat niet altijd gemakkelijk. Het is wel een eerste stap zodat je zichtbaar wordt in de zoekmachines oftewel ook genoemd search engine advertising (SEA). Hier 4 tips hoe je dit het beste kunt doen.

Het gebruik van de juiste type zoekwoord

Om je SEA campagne beter te optimaliseren heb je het juiste type zoekwoord nodig. Er zijn diverse zoekwoorden waaruit je zou kunnen kiezen. De zoekwoorden die bestaan zijn:

  • Een Woordgroep
  • Het Breed zoeken
  • Een exact zoekwoord
  • De Modifier voor breed zoeken

Het indelen van zoekwoorden naar verwante advertentiegroepen

Een gebruikelijke methode is het verdelen van zoekwoorden per advertentiegroep. In dit geval ga je advertentiegroepen maken met een sterk verwant zoekwoord. Vaak bevat een advertentiegroep diverse zoekwoorden. Nu ga je zoeken op een zoekwoord. Het heeft voordelen als je een advertentiegroep maakt per zoekwoord. De voordelen zijn:

  • De CPC’s zijn gerichter en kunnen eenvoudiger worden verlaagd
  • De resultaten worden per advertentiegroep beter in kaart gebracht
  • Je kunt advertentieteksten gerichter maken

Het vertalen van SEA-teksten

Wil je goed scoren in zoekmachines dan kan het zijn dat een vertaling van SEA teksten nodig is. Dit kun je doen door een vertaalbureau. Je kunt de Google Ads door een bureau goed laten vertalen zodat je hoog kunt scoren in een zoekmachine. Twee vertalers zullen dan je SEA teksten in elke taal die je wilt foutloos vertalen. Vertalers zorgen voor een optimale vertaling zodat je zichtbaar wordt in de zoekmachine.

Het verbeteren van je kwaliteitsscore

Het is van essentieel belang dat je de kwaliteitsscore van je zoekwoorden bijhoudt. Dit bepaalt de kwaliteit van je advertenties. Er zijn drie componenten die te maken hebben met je kwaliteitsscore. Je hebt ervaring op de bestemmingspagina, de advertentierelevantie en de verwachte klikfrequentie.

Een kwaliteitsscore heeft veel invloed op de klikprijs van zoekwoorden. Hoge kwaliteitsscores kunnen lagere klikprijzen opleveren. Google geeft scores van 1 tot en met 10 aan zoekwoorden. Het is dus wel van belang de kwaliteitsscore te verbeteren. Je kunt nog extensies verbeteren want die hebben een directe invloed op de CTR.

Author: admin

Share This Post On