Ondanks dat online adverteren een belangrijke positie heeft ingenomen zijn er ook nog steeds voldoende mogelijkheden om offline reclame te maken. Dat wil zeggen dat er reclame wordt gemaakt in of op gebouwen, langs de wegen en op auto’s. Offline reclame richt zich op de passanten van een gebouw en op de toevallige passanten in het verkeer. Het doel van offline reclame is meestal de naamsbekendheid van een bedrijf te vergroten. Maar offline reclame is ook zeer geschikt om acties en aanbiedingen bij een groot publiek onder de aandacht te brengen.
Reclame in en op gebouwen
Om op een effectieve manier reclame te maken in en op gebouwen kun je de diensten van veel bedrijven inschakelen. Specialisten hebben al veel succesvolle projecten voltooid. Zij weten precies aan welke eisen een reclameboodschap bijvoorbeeld moet voldoen om het maximale effect te bereiken. Gevelreclame is bijvoorbeeld bij uitstek geschikt om de naamsbekendheid van een bedrijf te vergroten.
Interieurreclame, waarbij het interieur wordt gewijzigd om een bepaalde sfeer te krijgen, is bedoeld om consumenten ertoe te bewegen iets te doen of een product aan te schaffen. Het product dat je graag extra ter promotie wilt stellen kun je dan bijvoorbeeld beter onder de aandacht te brengen door deze in beeld te brengen d.m.v. een frame. Kijk hier op de site van EFKA voor allerlei verschillende mogelijkheden om gebruik te maken van zulke frames.
Niet gebouwgebonden reclame
Als je graag reclame wilt maken op andere plekken dan je bedrijfspand kan dat op een aantal manieren. Met reclame op de bedrijfsauto’s is de naamsbekendheid te vergroten. Vooral als de hele vloot auto’s dezelfde reclame bevat wordt die door heel veel mensen op de weg gezien. Voor aanbiedingen is het plaatsen van reclame langs wegen een goede optie. Er is keus uit diverse alternatieven, van billboards tot verlichte reclamezuilen. Ook bestaan er mogelijkheden om verlichte letterbakken langs wegen te plaatsen. Kies wel wegen uit waar veel verkeer langskomt.
Meerwaarde van deskundigen
Bij offline reclame zijn de mogelijkheden bijna onbeperkt. Bedrijven die daar niet deskundig in zijn doen er goed aan om advies te vragen aan specialisten. Zij helpen een bedrijf om de promotionele doelstellingen te bereiken. Omdat beelden meer zeggen dan woorden is het goed om de beste mogelijkheden eerst met specialisten te bespreken.
Recente reacties