Waarom de mogelijkheid voor digitaal ondertekenen nu onmisbaar is

Een zeer groot deel van de Nederlandse bevolking voert zijn of haar werkzaamheden online uit. Daar hoeven we niet meer omheen te draaien. Helemaal nu we het afgelopen jaar geforceerd waren om vanuit huis te werken waar dat mogelijk was. Veel zaken zijn we dus geforceerd online moeten gaan regelen, of het nou vanuit het bedrijf voor ons werk was of in ons privéleven. Een van de dingen die op dit moment ook onmisbaar is geworden om online te regelen is de mogelijkheden voor digitaal ondertekenen.

Hoe werkt digitaal ondertekenen precies en waarom het is handig

Voorheen moest je vaak documenten uitprinten, deze konden dan vervolgens worden ondertekend en daarna moesten ze weer worden ingescand. Met digitaal ondertekenen is dat niet meer aan de orde. Door middel van handige software kan er een handtekening worden gecreëerd die vervolgen is gekoppeld aan een persoon. Bij het ondertekenen van documenten kan deze handtekening gemakkelijk en snel direct aan het document worden toegevoegd. Zie hier nog veel meer informatie en de mogelijkheden over digitaal ondertekenen.

Niet alleen is dit ook gewoon rechtsgeldig, net als bij een normale handtekening, maar vervalsing is ook niet meer mogelijk. Dat maakt het digitaal ondertekenen juist nog veel betrouwbaarder dan voorheen. Daarnaast werkt het dus ook nog eens ontzettend snel en handig.

Helemaal in een online wereld onmisbaar

Voorheen was het nog de standaard dat je voor je bedrijf bij een ander bedrijf langsging wanneer het ging om een belangrijke afspraak. De handtekening bij een eventueel akkoord die kon dan meteen worden geplaatst waar de andere persoon bij was.

Maar nu de meeste afspraken online verlopen is dit niet meer op dezelfde manier mogelijk. Toch wil je na een online afspraak ook meteen een handtekening kunnen zetten die rechtsgeldig is wanneer er een akkoord is van beide kanten. Met de juiste software wordt dit juist makkelijk gemaakt en kun je dus direct die deal afronden, zonder het ingewikkeld te maken voor de potentiële klant. Want je wilt hem of haar natuurlijk niet vragen om documenten eerst uit te printen om er een handtekening op te zetten en hem daarna weer in te scannen!

Author: admin

Share This Post On